• Ladegaard Ellison posted an update 1 year, 11 months ago

    در چنین شرایطی بازهم آنچه در بالا در خصوص ماده 226 قانون مالیات‌های مستقیم اشاره کردیم، در اینجا هم صادق است. یعنی ممیزان مالیاتی به‌صورت علی‌الرأس وارد عمل شده و اقدام به بررسی پرونده مالیاتی مؤدیان حقوقی می‌کنند. به این ترتیب مبلغ مالیات مؤدیان تعیین شده و آن‌ها بدون اینکه حق اعتراض داشته باشند، باید برای پرداخت مالیات تعیین شده و جریمه آن اقدام کنند. طبق بند ت ماده ۱۳۲ق م م شرط برخورداری از هرگونه معافیت مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در مناطق آزاد و سایر مناطق کشور تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موقع مقرر قانونی است.

    تعریف اظهارنامه مالیاتی

    به موجب قانون کلیه اشخاص حقوقی مشمول مالیات باید نهایتا تا چهار ماه بعد از پایان سال مالی اقدام به تکمیل اظهارنامه مالیاتی خود کنند؛ به عبارت دیگر 31 تیر ماه هر سال پایان مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی از سوی مؤدیان حقوقی است. طبق تبصره ماده ۲۲۶ ق م م مودیان مالیاتی اجازه دارند در صورتیکه در اظهارنامه مالیاتی تسلیمی از نظر محاسبه و درج اطلاعات اشتباهی رخ داده باشد ظرف یک ماه از تاریخ انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی نسبت به رفع اشتباه اقدام و اظهارنامه مالیاتی اصلاحی تسلیم نمایند. نکته مهم دیگر که نباید از آن غفلت نمود، این است که تمام آنچه در ماده 192 و 226 قانون مالیات‌های مستقیم کشور ذکر شده است، برای مؤدیانی که اطلاعات ناقص یا غلط به سازمان امور مالیاتی ارائه کنند نیز صادق است.

    ساعت شروع کار ادارات در تیرماه تغییر می‌کند

    اگر درک درستی از صورت‌های مالی ندارید یا نمی‌توانید گزارش‌های مالی تهیه کنید و حتی شناختی از اصول حسابداری ندارید، پس حتما باید امور مالی شرکت را به یک حسابدار یا موسسه خدمات حسابداری واگذار کنید. حسابدار در وهله‌ی اول می‌تواند بسیاری از قوانین مالی را به بیان ساده‌ای برای‌تان توضیح بدهد و حتی مدیریت مالی را به شما آموزش دهد. فراموش نکنید که ناآگاهی از قوانین و حتی کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند زیان‌های جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

    آموزش جامع و کاربردی Word

    کاربران گرامی ، شما می توانید با وارد کردن پست الکترونیک خود ، از اخبار شرکت روزانه مطلع شوید . د – استهلاک دارایی¬های منتقل شده به شرکت جدید یا شرکت موجود باید براساس روال قبل از ادغام یا ترکیب ادامه یابد.

    مشاهده اظهارنامه عملکرد به مالیات دهندگان اجازه می دهد بدهی مالیاتی خود را محاسبه کنند، برنامه پرداخت مالیات را برنامه ریزی کنند یا درخواست باز پرداخت برای پرداخت بیش از حد مالیات داشته باشند. در صورتی که شرکتها و موسسات ، تشکل های قانونی و اشخاص حقیقی که مکلف به تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی میی باشند نسبت به تسلیم آن در موعد مقرر اقدام نکنند مشمول جرایم و تبعات قانونی زیر خواهند شد. این تراکنش ها در محاسبه درآمد مشمول مالیات و مالیات منظور نخواهد شد.

    تبصره 5 ـ در مواردی که به موجب قوانین مصوب وجوهی ‌تحت عناوین دیگری غیر از مالیات بردرآمد از مأخذ درآمد مشمول ‌مالیات اشخاص قابل وصول باشد، مالیات اشخاص پس از کسر وجوه مزبور به نرخ مقرر مربوط محاسبه خواهد شد. تبصره 4 ـ اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی نسبت به سود سهام یا سهام الشرکه دریافتی از شرکت های سرمایه‌ پذیر مشمول ‌مالیات دیگری نخواهند بود. اما در صورت عدم ارسال در موعد مقرر مشمول جریمه سی درصد میزان مالیاتی که باید پرداخت کنید خواهید شد و این جریمه به هیچ عنوان قابل بخشش نیست. سوالات خود را در قسمت نظرات بپرسید همکاران ما در اسرع پاسخگوی سوال می‌باشند. منظور از مخارج پیمانکار جزء (دست دوم) اینست که یک پیمانکار ممکن است نتواند تمام کارهای لازم برای تکمیل پیمان را رأساً انجام دهد و بعضی از اجزای پیمان ممکن است به پیمانکار جزء واگذار شود.

    برنامه‌های بسیاری وجود دارد که از درآمد مالیاتی از جمله دفاع و امنیت استفاده می‌کنند که شامل کمک هزینه برای وزارت دفاع است. برنامه‌های تأمین اجتماعی، برنامه‌های مهم بهداشتی، یا برنامه‌های شبکه ایمنی که برای مثال بیمه بیکاری، مسکن کم درآمد، تمبر غذا و غیره است. یکی از عبارت‌هایی که معمولاً باعث اضطراب و نگرانی در فعالان صنفی، صاحبان مشاغل و کسبه بازار خواهد شد، اظهارنامه مالیاتی است. زیرا تجربه به این افراد نشان داده است که اشتباه در برخورد با این مقوله و عدم اطلاع صحیح از اینکه اظهارنامه مالیاتی چیست ، می‌تواند هزینه گزافی برای آن‌ها به بار آورد. ثبت اظهارنامه عملکرد مالیاتیثبتاظهارنامهعملکردبرای کلیه مشاغل و شرکت های صاحب درآمد ضروری می باشد.

    سلام موضوع کاملا کاربردی و مهم بود امیدوارم برای ارسال اظهارنامه شال1399بتونیم از شما کمک بگیریم. بعد از آن اطلاعات ترازنامه ای و سود و زیانی به نحوی که در سیستم حسابداریثبت گردیده اند و حساب ها در آخرسال بسته شده اند وارد صفحات مربوط به ترازنامه و سود و زیان می شوند. ماده112 ـ حکم مادة و تبصرة آن در مورد عملیات‌ پیمانکاری اشخاص حقوقی اعم از ایرانی و خارجی جاری خواهد بود. اندوخته‌هایی که مالیات آن تا تاریخ لازم الاجرا شدن این ‌اصلاحیه وصول گردیده در صورت تقسیم یا انتقال به حساب سود و زیان یا سرمایه یا انحلال مشمول مالیات دیگری نخواهد بود. حکم این تبصره مانع از رسیدگی به اظهارنامه‌های مالیاتی تسلیم شده در موعد مقرر نخواهد بود.

    اعتبارات موضوع این تبصره تخصیص‌یافته تلقی می‌شود و در صورتی که اعتبارات مورد نیاز در یک سال مالی بیشتر از مبلغ مصوب در قانون بودجه کل کشور همان سال باشد مبلغ اعتبار جمعی- خرجی یادشده و متقابلا منابع مربوط، با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی، تصویب هیأت وزیران و تصویب مجلس شورای اسلامی قابل افزایش است. گفتنی است محمد برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی نیز امروز از آغاز تسلیم اظهارنامه مالیات بر درآمد سال ۱۴۰۰ خبر داده است. رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی، موعد تسلیم اظهارنامه مالیات بر درآمد مشاغل را اعلام کرد. اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) تا پایان خرداد ماه سال جاری و اشخاص حقوقی حداکثر تا ۴ ماه پس از پایان سال مالیاتی فرصت دارند. صاحبان مشاغلی که می خواهند خودشان فرایند تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی کسب وکار خود را انجام دهند.

    طبق قانون مالیات‌ های مستقیم ایران ، افرادی که موظف به پرداخت مالیات و پر کردن اظهارنامه مالیاتی هستند به 5 گروه تقسیم میشوند . گروه اول اشخاص حقیقی یا حقوقی که در ایران دارای املاک هستند و باید برای املاک خود مالیات پرداخت کنند. 5- مأموران مالیاتی رسیدگی کننده به پرونده های مالیاتی، با عنایت به صورتجلسه کمیته مذکور حسب مقررات تبصره 2 ماده97 قانون مالیاتهای مستقیم نسبت به تعیین درآمد مشمول مالیات واقعی مودی با رعایت مقررات مربوط اقدام نمایند. ماده 99ـ قراردادهای پیمانکاری موضوع مادة قانون ‌مالیات‌های مستقیم مصوب اسفند ماه 1345 و اصلاحیه‌های بعدی ‌آن که پیشنهاد آنها قبل از تاریخ تصویب این قانون می‌باشد ازلحاظ ‌تشخیص درآمد مشمول مالیات و نیز پرداخت چهار درصد مالیات مقطوع کماکان مشمول مقررات قانون فوق الذکر خواهند بود.

    شرکت های پیمانکاری هم باید در زمان ارائه اظهارنامه عملکرد صورت قرارداد های خود را به همراه بهای تمام شده پروژه ارائه دهند . ب – انتقال دارایی‌های شرکت‌های ادغام یا ترکیب شده به شرکت جدید یا شرکت موجود حسب مورد به ارزش دفتری مشمول مالیات مقرر در این ‌قانون نخواهد بود. افراد حقوقی یا حقیقی در صورت تمایل می‌توانند با ارائه مدارک به اتاق بازرگانی یا اتاق تعاون و اداره کل صادرات و واردات اتاق بازرگانی تهران مراجعه کنند و برای ابطال کارت خود درخواست دهند. در قدم بعدی با تایید فرم‌های مورد نیاز، انتخاب حداقل یک رشته یا حداکثر سه رشته برای فعالیت بازرگانی، اسکن مدارک، آپلود فیش‌های پرداخت و تایید نهایی اطلاعات، برای اخذ کارت اقدام کنید. باید نامه عدم فعالیت به سازمان بدهید که از تاریخ ؟ تا تاریخ؟ به دلیل تعمیرات و شرایط کرونا یا هر دلیلی که منجر به عدم فعالیت شما شده را ارائه دهید .