• Arildsen Miranda posted an update 1 year, 2 months ago

    گیربکس صنعتی (industrial gearbox) یک سیستم بسته است که انرژی مکانیکی را به یک دستگاه خروجی منتقل می کند. گیربکس ها می توانند سرعت، گشتاور و سایر ویژگی های خود را تغییر دهند تا انرژی را به فرمت قابل استفاده تبدیل کنند. جعبه دنده صنعتی در دستگاههای مختلفی برای اهداف مختلف استفاده میشوند. امروزه استفاده از موتورهای الکتریکی نقش مهمی در زندگی ما انسانها چه در صنعت و چه در بخش خانگی دارد. اما همانطور که می دانید موتورهای الکتریکی معمولا دارای سرعت بالا و قدرت کم هستند. این ویژگی موتورهای الکتریکی در بسیاری از موارد می تواند نیازهای مصرف کننده را برآورده کند، اما در برخی کاربردها ممکن است نیاز به قدرت بیشتر و سرعت چرخش کمتر باشد.

    انواع گیربکس صنعتی چیست؟

    انواع مختلفی از گیربکس های صنعتی در بازار عرضه شده است که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند و ویژگی های آن ها از جمله گشتاور و قدرت متفاوت با جعبه دنده های صنعتی دیگر است. برای خرید گیربکس صنعتی میتوانید با رهاگیربکس تماس حاصل نمایید.

    • گیربکس خورشیدی ( یا گیربکس سیاره ای )

    • گیربکس مرکب

    • گیربکس هلیکال

    • گیربکس حلزونی

    • گیربکس کرانویل پینیون

    • گیربکس رپ

    • گیربکس آویز

    گیربکس هلیکال چیست؟

    گیربکس هلیکال از چرخ دنده های حلزونی استفاده می کنند و می توانند برای کاربردهای زاویه راست و شفت موازی استفاده شوند. به جای موازی بودن دندانه ها با محور چرخ دنده مانند چرخدنده های مارپیچ، دندانه های چرخ دنده مارپیچی با زاویه بریده می شوند.

    گیربکس خورشیدی چیست؟

    گیربکس خورشیدی آخرین گیربکس عرضه شده به این صنعت است. دلیل نامگذاری آن قرار گرفتن چرخ دنده ها و حرکت آن است. از این گیربکس برای انتقال بیشترین گشتاور در کوچکترین ابعاد ممکن استفاده می شود که به آن تراکم گشتاور می گویند. گیربکس خورشیدی متشکل از یک چرخ دنده خورشیدی (مرکزی) با یک چرخ دنده بیکار یا پینیون سیاره ای است که به طور یکپارچه بر روی قفسه یا حامل سیاره ای در محور نگهدارنده آن قرار می گیرد و قفسه توسط چرخ دنده یا حلقه داخلی احاطه شده است.

    گیربکس حلزونی چیست؟

    گیربکس هلیکال به دو نوع گیربکس مکعبی و گیربکس حلزونی گرد طبقه بندی می شود و به عنوان ارزان ترین و پرمصرف ترین نوع گیربکس در ماشین آلات و دستگاه های صنعتی سبک مورد استفاده قرار می گیرد. در گیربکس مارپیچ وظیفه انتقال نیرو توسط دو دنده انجام می شود. موتور گیربکس حلزونی یا الکتروگیربکس حلزونی در واقع گیربکس متصل به موتور است که بنا به درخواست مشتری موتور الکتریکی مورد نیاز در اختیار آن قرار می گیرد.

    قیمت گیربکس صنعتی چه قدر است؟

    گیربکس های صنعتی بستگی به توان و گشتاور آن ها قیمت های مختلفی نیز دارند. برخی gearbox ها نیز برای صنایع خاصی به صورت اختصصای طراحی و تولید میشوند. جنس بدنه جعبه دنده و جنس چرخ دنده ها و سایز آن نیز در قیمت آن تاثیر گذار است. مشاهده و استعلام قیمت گیربکس صنعتی ، انواع گیربکس صنعتی ایرانی، گیربکس صنعتی چینی و گیربکس صنعتی ایتالیایی و آلمانی با بهترین کیفیت در وب سایت رهاگیربکس.